09.06.2012
borisovsky-beh-do-vrchu-13-rocnik-alebo-kratko-o-najkratsom-behu-do-vrchu-a-o-ceste-k-nemu-

Je už nepísaným pravidlom, že sobota na konci mája alebo na začiatku júna patrí jednému z najstarších klasických  behov do vrchu u nás - Behu na Borišov. V sobotu 2.6.2012 sa konal jeho 13. ročník. Nadšenci z radov horských bežcov vedia, že sa jedná o výživný kopček, ktorý je síce krátky, čo sa vzdialenosti týka (len 780 m), ale o to zaujímavejší, čo sa týka prevýšenia. To predstavuje cca 212 výškových metrov. To všetko v malebnom prostredí Veľkej Fatry. My sme sa rozhodli, ako už neraz, spojiť tieto preteky s tréningom a tak sme vyrazili už ráno z Tureckej na Krížnu. Odtiaľ sme si zabehli po hrebeni Veľkej Fatry - po červenej značke cez Ostredok, Suchý vrch, traverzom popod Ploskú až na chatu pod Borišovom (1298 m n.m.). Štart pretekov býva o 12:00, takže je dostatok času prísť na miesto činu aj z bystrickej strany. Zhora z Krížnej to vychádza cca na hodinu a 15 minút pohodovým behom po nádhernom hrebeni. O výhľadoch na všetky strany ani nehovorím. Väčšina pretekárov prichádza z Necpál cez Necpalskú dolinu autobusom, ktorý zabezpečujú organizátori. Potom pešo zo záveru doliny až na chatu.

Sobota bola trochu pod mrakom, čo možno odradilo viacerých nádejných záujemcov o tieto preteky. Zároveň sa v tomto termíne konal aj beh do vrchu na Zniev, ktorý patrí do bodovaného Slovenského pohára v behu do vrchu, takže veľká väčšina bežcov smerovala práve tam. To sa podpísalo na kvantite - čo sa týka pretekárov, na kvalite však ubraté nebolo, práve naopak. Organizácia a zabezpečenie boli super a samozrejme skvelá atmosféra k tomu. Kto pozná Borišov a chatu pod ním, vie si to všetko dokonale predstaviť. Ja pripájam pár fotiek z pretekov a z behu hrebeňom. Hore je parádne, tak dúfam že poslúžia niekomu ako motivácia na turistiku alebo beh :-)))

Sisa

Fotky Borišovský beh do vrchu, 13. ročník - alebo krátko o najkratšom behu do vrchu a o ceste k nemu.

RE: Borišovský beh do vrchu, 13. ročník - alebo krátko o najkratšom behu do vrchu a o ceste k nemu.