Lyžiarsky cirkus mieri do St. Moritzu

05.02.2017
lyziarsky-cirkus-mieri-do-st-moritzu-

TOP of The World - tak nazýva St. Moritz sám seba na reklamných plagátoch a v prospektoch. Už zajtra tu začnú majstrovstvá sveta v zjazdovom lyžovaní. Tento šport nie je Vetroparketa, ale keď sme už tu, pozrime sa aspoň, kde sa to budú naše dievky a chlapci šmýkať.

St. Moritz je miesto, ktoré by sa z prírodného hľadiska dalo nazvať takým malým rajom na zemi alebo aj prírodným zázrakom. Do tohoto nádherného údolia s krásnymi jazerami, kopcami a zákutiami sa však už pred rokmi zamilovala smotánka tohto sveta, a tak popri tých zákutiach tu odvtedy aj čo-to zo zeme vyrástlo, a huby to nie sa...

St.Moritz má ešte asi aj dnes vo svete povesť miesta, kde sa stretáva smotánka. Ono sa však, ako roky šli, veľa zmenilo. Feudalizmus skončil. Princ Charles zostarol. Novodobá šľachta radšej Courchevel či Aspen, a tak upadajúcemu Morickovi museli prísť na pomoc ruskí zbohatlíci. Fungovalo to parádne a vypraté ruské petrodoláriky sa utešene kotúľali po uliciach Móricka až kým... Ale to už všetci viete, šak to bolo nedávno.

A tak aby sa nepovedalo: poďme do toho a zorganizujme MS, veď tu už dávno neboli. Zase aby som pravdu vravel, párkrát tu už boli, a dokonca aj olympiáda sa tu konala, a nie raz.

štart_zjazdu_v_Moritzi_začína_pekným_padákom

1200 kamiónov so stavebným materiálom išlo hore serpentínami na Maloju toto leto a skončili až niekde pri Salastrains, v priestore cieľa alebo na zjazdovke. Nuž ale v telke sa bude nato tááák dobre pozerať :)

Nenechajte si ujsť okrem vášho obľúbeného ženského slalomu že...;) ani zjazd mužov. Ten štart, to je sakra masakra...

Lyžiarske stredisko nad St. Moritzom tvorí vlastne niekoľko navzájom neprepojených stredísk. Priamo nad Moritzom je Corviglia, kde sa bude aj pretekať. Tá je zároveň aj najväčšia. Hneď oproti je Corvatsch známy frírajdistom a prepojený s Furtschelas. Trošku ďalej smerom na passo Bernina je potom Diavolezza - Lagalb, tie ale tento raz vynecháme, už sme sa im tu venovali v iných skialpovo ladených článkoch. Denný skipas = 80,- CHF

St._Moritz,_tá_vežička_v_strede_je_Badruths_Palace

1500 novinárov sa zúčastní týchto MS a ako viem zo zákulisa, nebudú bývať v nejakých lacných penziónoch :) Takto len teda zopár útržkov mojich zblúdených myšlienok. Nechajme im priestor, nech teda píšu... :)

Pre tých pár dobrodruhov, ktorí by chceli predsa len niečo vidieť naživo: ajaj lacné to nebude! Veľa šťastia a držme palce našim!!

www.stmoritz2017.ch

fotky: Slávka Jablonovská (aj minuloročný archív)