6° TATRANSKÁ ŠELMA Vertical 2017

10.08.2017
-6°-tatranska-lelma-vertical-2017

Koncom júla už po šiesty krát vybehli pytliaci na lov tatranskej šelmy. V lokalite Slavkovského štítu s vrcholom vo výške 2452mnm sa jej nesmierne dobre darí. Viacnásobný záujem o miestenku na štarte len podčiarkla rýchlosť pri registrácii. S polročným predstihom bolo za pár minút hotovo. Množstevný limit v počte 200 ks udelený našim partnerom TANAP si nenechali ujsť aj zahraniční špičkoví športovci.

Po minulom ročníku sme sa rozhodli sprísniť pravidlá. Počnúc aktuálnou edíciou sa časový limit každým rokom bude skracovať. Presná dvojhodinovka na dobeh do cieľa a kvalifikácia vo výsledkovej listine sa nám málila. Trend dvoch minút dole sa hneď pekne osvedčil. Sitom 1 hodiny a 58 minút stihlo prebehnúť od stanice lanovky v Smokovci na vrchol 184 atlétov.

V pekných rozostupoch vláčik hopsoklusom dorazil na konečnú. Hlavný lovec Jožo Hlavčo (1:02:22) opäť dominoval a spolu s Pawlom Krawczykom (1:02:39) tesne lízli cieľ za rekordom. Fotofiniš nebol potrebný. Poliak však hodnotným výkonom posunul rekord v kategórii MUŽI B (nad 40 rokov) na svetovú úroveň. Poďme však späť medzi mladíkov. Druhý v hlavnej kategórii MUŽI A (do 40 rokov) dobehol mladý borec Andrej Paulen (1:05:10) a tretí bol Poliak Marcin Rzeszotko (1:06:30). Obaja s rovnomerným výkonom počas celého priebehu. Ďalej boli vyhlásení aj štvrtý Matej Petrovič (1:06:56) a top päťku na bedni ešte tesne doplnil český reprezentant Tomáš Lichý (1:07:00).

Prvé miesto v omaľovánke kategórii ŽENY zafarbila prvými krokmi hneď po výstrele zakopawerka Magdalena Kozielska (1:13:45). O ďalšie miesta sa od začiatku odohrával boj na dlhé nežné lakte. Mnoho pozičných zmien sa udialo v priebehu ale hore po dlhšej odmlke dorazila svorka nasledovne. Druhá opäť Poľka Iwona Januszyk (1:25:36) a tretia doposiaľ držiteľka rekordu Češka Marie Delingerová (1:26:39). Päticu ku bedni doplnili štvrtá Slovenka Michaela Kucharíková (1:27:57) a Češka Andrea Krstevová (1:31:11). Ešte poznamenám, že Megi výkonom skrivila viacero pánskych eg a zároveň podrtila starý rekord o úctyhodných 10 minút . Takto sa behá vo svete a za hranicami nášho okresu.

Chlapi starí 40 rokov si tiež paštéku jeden druhému nenatierali plastovým nožíkom. Veteráni plní sily, s chuťou a veľkou kudlou presekávali šrotovné pole. Vyššie zmienený Pigmej ponaháňal našu stálicu a okresal rekord kategórie MUŽI B o zhruba päť minút. Ten doteraz držala slovenská legenda v horských športoch Minko Madaj. Ešte pre zaujímavosť, poľský indián drží traťový rekord na ultrašelme. Drevenú trofej pre druhého schmatol ostrieľaný Poliak Zbigniew Jaworski (1:09:48) a na teplé tretie miestečko zasadol Julo Kaľavský (1:12:19), tiež dobre známy z horských rýchlejších presunov.

Okrem povinného občerstvenia v cieli, organizátorskí nadšenci hore naválali aj ostatný materiál na posilnenia tela i ducha. Ten bol cítiť aj následne na vyhlásení výsledkov, tombole a vyvrcholenie mal večer na afterke v Ski klube v Lomnici.

Ďakujeme množstvu partnerov, ktorí túto tatranskú športovo špoločensko-kultúrnu akciu nezištne podporujú. Čo dodať? Nech nám zdravie a počasie praje aj v ďalších pobehoch a tešíme sa už na šelmultra o necelé 2 týždne (19/9). Všetko ostatné potrebné na www.tatranskaselma.com a jej FB fanpage.