Memoriál Ing. Jozefa Psotku 31. ročník

18.10.2015
memorial-ing-jozefa-psotku-31-rocnik

Jedno z najtradičnejších horských podujatí u nás malo tento víkend už 31. pokračovanie.  Organizátori avizovali už minulý rok veľké zmeny a tie sa aj udiali. Centrum podujatia bolo tentoraz v Tatranskej Lomnici a tak odpadli logistické problémy aké obnášala organizácia na Sliezskom dome. Ako veľké pozitívum hodnotím aj otvorenie podujatia širokej verejnosti, účasť prípadne štart v hlavnej kategórii už nebola podmieňovaná členstvom v Jamese.

Mnohí pretekári sa tešili na náročnú trať cez sedlá doplnenú úsekom z Tatranskej Lomnice na Hrebienok. Mala to byť najťažšia trať v histórii tohto podujatia. Počasie však nakoniec rozhodlo ináč a bežalo sa na náhradnej trati. Aj tá však nebola zadarmo a súčet oboch časoviek na trati Extrém hovoril o tom, že meraná časť bola dlhšia ako klasický okruh cez sedlá.

Popri dlhej trati bola pripravená aj kratšia trať Basic, takže každý si prišiel na svoje.

Aj napriek nepriaznivému počasiu sa podujatia zúčastnilo vyše 150 pretekárov. Po pietnej spomienke na Juzeka Psotku a našich štyroch chlapcov z Everestu sa na trať vydali najprv Extrémisti, pol hodiny po nich štartovala kategória Basic. Počasie bolo nakoniec milosrdné, trošku síce popršalo, chodník bol mokrý ale nebol silný vietor a bolo celkom bežecky príjemne.

pred_štartom,_vyše_150_štartujúcich

Na dlhšej trati si to medzi sebou rozdali Pawel Krawczyk z Poľska (letný víťaz Ultrašelmy) s Matúšom Vnenčákom s Popradu, ktorí obsadili prvé a druhé miesto. Na treťom mieste dobehol tatranec Peter Bartoň. Poliaci majú slovenské podujatia radi, chodia k nám často zvyšovať ich úroveň :)  Na štvrtom mieste dobehol poľský skialpový reprezentant Jacek Zebracki, tiež častý pódiový účastník slovenských podujatí.

Medi ženami na dlhej trati dominovala Zuzana Dudášová z Oravy pred ďalšou Zuzanou Urbancovou a na bedňu sa prebojovala aj dlhoročná účastníčka Psotkovho Memoriálu Lenka Hiklová.

Po pretekovej časti podujatie samozrejme neskončilo, nasledovala spoločenská večerná časť spojená s premietaním filmov.

Na záver neostáva nič iné len popriať tomuto podujatiu aby si v novom šate našlo ešte viac fanúšikov a aby pokračovalo v dlhej tradícii. Všetkým organizátorom, tímu SportRysy a chalanom z dobrovoľného zboru Horskej Služby patrí za vydarené podujatie veľké poďakovanie.

Tešíme sa o rok, tentoraz už na Extrém cez sedlá :)

Fotky Memoriál Ing. Jozefa Psotku 31. ročník

RE: Memoriál Ing. Jozefa Psotku 31. ročník
sherpa 19.10.2015
Martin, brat ako cez kopirak :-). gratulujem. vyzera teda, ze to nezakape so starou gardou ale bude popularnejsie.