Bokami Západných Tatier 2015

22.03.2015
bokami-zapadnych-tatier-2015

Slovenská „Pierra Menta“ zasekla minulý víkend (20. – 22.3.) už ôsmy zárez do bokov západotatranských. S poriadnou účasťou (85 dvojíc), vynoveným webom (http://bokami.sk) aj s kontom na Facebooku, kde už večer po etapách boli výsledky, a dokonca aj krátke videjká („Ty voe ale ich je!“). Paráda... Na stránkach pretekov je všetko čo treba, nemá cenu sa rozpisovať, takže len v skratke:

Prvá etapa v piatok viedla z Bobroveckej vápenice cez Sivý vrch do Spálenej, cieľ bol nad lanovkou. Po nej bolo medzi mužmi všetko otvorené, lebo prvé tri dvojice (z 51 na štarte) prišli do cieľa v podstate naraz (Trizna – Laštík, Groh – Štantejský, Danko - Litvaj). Za nimi o minútu Poliaci a až Piso s Madajom už mali väčší zásek päť minút. Ženské dvojice naopak boli len štyri, tam suverénne vyhrali Danková s Volajovou. U veteránov (17 dvojíc) sa zdalo, že si to o zlato rozdajú Novák a Kuczynski z ČR s našimi Jurošom a Kováčikom, lebo tretí Šoch a Machaj už mali 10 minút stratu. Mixov odštartovalo 13 a suverénne viedli Poliaci Wajdová s Myślińskim, o 13 minút pred „tatranskými šelmami“ Vnenčákom a Volnárovou.

V sobotu sa malo štartovať nad Zverovkou, na pláne bolo Lúčne sedlo, Smutné sedlo, Plačlivô aj Žiarske sedlo a cez Baníkov nazad na oravskú stranu, ale organizátori trať pomenili a nakoniec sa do Smutného sedla stúpalo až trikrát. Počasie ako cez kopirák, hádam len trochu viac fučalo ako v piatok, ohlasoval sa nedeľný studený front. Bola to etapa najdlhšia, s najväčším prevýšením a aj najteplejšia. Vyhrali ju Poliaci Przystas a Żyłka-Żebracki o minútku a pol pred Triznom a Laštíkom a dostali sa aj celkovo do vedenia. Česká dvojka Groh  - Štantejský už strácala asi 5 minút. Jedni z favoritov Danko a Litvaj ešte v druhom výšľape do sedla tvrdili muziku, ale v cieli mali v tabuľke DSQ (ušla im jedna lyža dole kopcom, smola). Medzi ženami si Danková s Volajovou poistili vedenie o tri minúty. U veteránov tiež žiadna zmena, len tretí a druhí došli skoro spolu. Wajdová s Myślińskim v mixoch viedli naďalej suverénne, už o viac ako pol hodinu, lebo tatranské šelmy sa dáko trápili a na tretie miesto sa z piateho dostali ďalší Poliaci Januszyková a Piętka.

Poslednú etapu v nedeľu na začiatku trochu znepríjemnilo počasie: hore husté mlieko a fučalo od severu. Ale postupne vraj vietor utíchal, aj na hrebeni, aj sa mraky trhali a dole v cieli v Bobrovci už jar :-) Pretekári si mali dať Predný Salatín aj Salatín, po ňom Brestovú a Sivý vrch a končilo sa na Červenci. Zrejme tak aj ostalo. Przystas a Żyłka-Żebracki navýšili svoj náskok pred Triznom a Laštíkom o ďalšie 2 minúty. Tretí celkovo ostali Groh a Štantejský, štvrtí Pisarčík s Madajom. Medzi ženami sa ale musel odohrávať "sestrovražedný súboj", lebo Češky Luštincová a Volfová zaútočili, zmazali vyše šesť minút náskoku Dankovej s Volajovou a vyhrali o 12 sekúnd! Medzi veteránmi a mixami sa už poradie vpredu nezmenilo, celkovo vyhrali Česi Novák s Kuczynskim a poľský mix Wajdová s Myślińskim.

Pretože majiteľ tohto bulvárno-skialpového média mi odmietol preplatiť konzumné (okrem jednej kofoly a horalky), aj ja som odmietol za vlastné šmírovať na afterparty a ťahať z pretekárov tajné informácie. Tak som sa len v sobotu vytiahol do Smutného sedla a tam som šmíroval s foťákom. Preto v galérii nie je nič pikantné. Kto sa tam nenájde, balík s fotkami je tu: http://uloz.to/xt1vrSZa/bokami-2015-vetroplachmagazin-zip

Fotky Bokami Západných Tatier 2015

Jaraba 22.03.2015
Tie rovnošaty jednotlivých dvojíc a psie vôdzky boli v povinnej výbave?

Ripo 23.03.2015
Povinná bola stavbárska výbava (krompáč, lopata, prilba) plus nejaké drobnosti k tomu, pyžamká a vôdzky sú o vkuse jednotlivca :-)

Andrej 23.03.2015
vo videu z 2.dna vidno dovod. preco dvojica Danko - Litvaj uvolnila pozicie..., vid cca 0:40 fb Bokami Západných Tatier surový zostrih a vietor na Troch Kopách (2.deň) https://www.facebook.com/BokamiZT?ref=profile

mike 23.03.2015
Pekný článok, neskor pri kontrole výsledkov sa našla jedna chyba. V tretej etape vyhrali Poliaci pred Slovákmi o 2 min nie o 12 min. Na celkovom poradí sa nič nezmenilo, len je vidieť, že sa bojovalo až do konca:)

Ripo 24.03.2015
Vďaka za upozornenia. Opravené a doplnené :-)