Beh na Slavkovský štít - 1. ročník

18.08.2011
beh-na-slavkovsky-stit-1-rocnik

V Tatroch mám už čosi pochodené, ale na Slavkáči som ešte nebola a tak som celkom uvítala možnosť ísť si tam zabehnúť :-) Matúšom zaslané propozície sľubovali zaujímavý športový zážitok a zároveň perfektný spôsob sebazničenia a zresetovania oboch hemisfér. Kombinácia dĺžky trate (6,8km) a prevýšenia (1427m) napovedala, že to bude celkom „sranda“ a navnadila vraj 82 pretekárov.

A tak sme sa pred zrakmi udivených sobotňajších turistov, ponevierajúcich sa po Starom Smokovci, rozbehli  v ústrety „výživnému kopčeku“, ukrývajúcemu sa v tmavom mraku. „Kam bežia? A to musia?“ začula som ešte otázky od ľudkov, ktorých sme míňali a potom som už radšej zapla MP3. Počas pretekov sa vystriedali skoro všetky druhy počasia. Začalo to ukážkou letnej horúčavy hneď po štarte. Tá vydržala približne po koniec serpentín v lese, potom sa zamračilo a niekde nad pásmom kosodreviny padla milosrdná hmla, ktorá predvídavo ukryla vrchol a cieľ nášho beho-plazenia. A veru dobre sa stalo, pre mnohých by to bol asi veľmi deprimujúci pohľad :-) Neoklamem samu seba ani nikoho keď poviem, že bolo veľa častí, kde sa toho až tak moc nenabehalo a išlo skôr o zrýchlený turistický presun, miestami o ľahší lezecký terén :-) Nechcem samozrejme krivdiť jedincom z prvých priečok, lebo tí isto bežali ako lamy od začiatku do konca. Víťazný Jozef Hlavčo len necelých 65 minút! Ja som sa ťahala pomedzi žulové bloky urputne zaostrujúc na modrú značku a na bežcov, ktorí mizli alebo sa vynárali z hmly predo mnou. „Už sme na Nose“ povedal chalan bežiaci popri mne. Moc ma to nepotešilo. Nemusím mať skúšku z anatómie, aby som vedela že nos od vrchu hlavy je teda dosť ďaleko. Potom som však minula troch zvedavo sa prizerajúcich kamzíkov a vracajúci sa pretekári mi povedali, že som pod posledným výšvihom. Po chvíľke som sa naozaj ocitla v cieli – na vrchole Slavkovského štítu (2452m).

Budeme_sa_sprchovať_:-)

Pocity – v pohode. Šlo sa super, počasie ideálne bežecké. Jeden nemenovaný člen nášho tímu sa začal sťažovať na krátku trať a na to, že si vôbec nezabehal – a tak sme sa radšej rýchlo pobrali dole, aby náhodou niečo neutŕžil, lebo poniektorí polomŕtvi pretekári, prichádzajúci práve do cieľa, boli iného názoru :-) Za začínajúceho dažďa sme zišli dole do Smokovca, kde sme sa všetci počkali a kde boli vyhlásené výsledky. Myslím že budem hovoriť za väčšinu zúčastnených, keď poviem že organizátorom sa podarilo urobiť veľmi vydarené preteky a to po všetkých stránkach, čo je v dnešnej dobe často krát sci-fi. Zostávame s nádejou a vierou v ďalší – druhý ročník.

Sisa Jahnová

Foto Lenka a Ivan (ďakujeme)

Správa z podujatia od hlavného organizátora Matúša Vnenčáka:

"Beh na Slavkovský štít je výsledok hyperaktívnych ľudí z Vysokých
Tatier, ktorí drvivú väčšinu svojho voľného času trávia športami práve
v prírode Vysokých Tatier. Slavkovský štít, vďaka rovnomernému
profilu, sa stal ideálnym miestom pre tréning telesnej kondície vo
vyššej nadmorskej výške a od nepamäti sa stal miestom, kde získavali
kondíciu aj tatranskí himalajisti... So štartom v Starom Smokovci, pri
stanici pozemnej lanovky na Hrebienok, vo výške 1025 m.n.m. sa po
modrej turistickej značke dá dostať na samotný vrchol Slavkovského
štítu (2452 m.n.m.) podľa turistického smerovníku za 5 hodín a 15
minút. Hoci dĺžka 7,2km nie je ničím výnimočná, prevýšenie 1427m už
stojí za zmienku, keď ešte k tomu sa pridá aj drsný povrch tatranskej
žuly. Na 1. Behu na Slavkovský štít, ktorý sa konal v sobotu
13.8.2011, so štartom ráno o 9:30, sa zúčastnilo 82 pretekárov zo 4
krajín. I napriek mediálnej biede toto číslo bolo pre každého
prekvapením. No vďaka množstvu sponzorov, ktorí boli ochotní
akýmkoľvek spôsobom zadotovať túto spoločensko-športovú akciu, pri
vyhlásení sa mohlo tešiť z hodnotných cien veľa pretekárov v 3
kategóriách. Bolo ohodnotených prvých 7 mužov do 39 rokov, ďalej
prvých 6 mužov vo veku nad 40 a tak isto aj prvé 3 ženy bez rozdielu
veku. Viac podrobností ohľadom výsledkov je vo výsledkovej listine.
Víťazom tohoto nového preteku v extrémnom behu do vrchu sa stal Jozef
Hlavčo z klubu Skialp Bobrovec, ktorý vybehol túto trať za
neuveriteľných ale skutočných 1:04:45 hod. Je to reprezentant SR v
skialpinizme. Ešte by som dodal, že tento nový pretek, vďaka svojím
parametrom, nemá na Slovensku ale aj v šírom okolí obdobu. Je skvelým
miestom na každoročné porovnanie a napredovanie svojej fyzickej
kondície a hneď na prvom ročníku sme to mohli aj vidieť v štartovom
poli. V nej boli zahrnutí športovci vo viacerých športoch, účastníci a
medailisti Majstrovstiev Európy a sveta."

výsledky
     výsledkydiv>

Fotky Beh na Slavkovský štít - 1. ročník

RE: Beh na Slavkovský štít - 1. ročník
martin 18.08.2011
boli pridané nové fotky a priebežne pridám ešte dalšie