Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 162) >>

Tip na surrealistický, neskutočný zážitok? - Prechádzka po nákupnom centre...

(Stephanie Davis)

Preteky

6° TATRANSKÁ ŠELMA Vertical 2017

10.08.2017
Koncom júla už po šiesty krát vybehli pytliaci na lov tatranskej šelmy. V lokalite Slavkovského štítu s vrcholom vo výške 2452mnm sa jej nesmierne dobre darí. Viacnásobný záujem o miestenku na štarte len podčiarkla rýchlosť pri registrácii. S polročným predstihom bolo za pár minút hotovo. Množstevný limit v počte 200 ks udelený našim partnerom TANAP si nenechali ujsť aj zahraniční špičkoví športovci. Po minulom ročníku sme sa rozhodli sprísniť pravidlá. Počnúc aktuálnou edíciou sa časový limit každým rokom bude skracovať. Presná dvojhodin...   Celý článok
Orgovia slovenskí sú myslím najšťastnejší, keď vymyslia čo najväčšiu brutalitu. Asi preto bol Belo Spišák od 4. do 6. augusta samý úsmev – k ťažkej trati (130km/6000m) sa mu podarilo vybaviť aj (asi) najteplejšie dni tohto leta. Ale aj tak mu to nevyšlo dokonale, lebo z piatkových 34 – 39  ̊C sa v sobotu „ochladilo“ podľa predpovede na 30 – 35. Takže mi to nedá, zas musím začať mapkou s výstrahami, skopírovanou zo stránky SHMU:     A to sme ešte nevedeli, čo pek(el)né na trase pribudlo. Až po osobnom zoznámení s niektorými kopčekmi...   Celý článok

Ultra Fatra 2017

30.07.2017
Sme o rok starší, niektorí aj sprostejší. Lebo dobrovoľne sa prihlásiť na takúto brutalitu? No fakt, môžem potvrdiť, lebo vlani som sa tu len autom vozil, no teraz, aj keď nesúťažne, som si to chcel voľne prejsť. Že pofotím, na V100 zľahka potrénujem. Máš vidieť... Lebo parametre 55km/+3800m povedia síce niečo, lenže treba k nim prirátať aj charakter terénu. Najmä ten robí z UF extrém. Dlhé, prudké a najmä prudko technické zbehy a výšľapy, olízané korene a kamene, blato pod nohami, popadané staré stromy cez chodník... Ak by toto bolo na celej ...   Celý článok
Ako posledné roky, začať musím zas obligátne, výčinmi atmosféry. Po tom, ako počasie v r.2015 pohrozilo a v r.2016 Stíhačku zrušilo, teraz asi všetci hypnotizovali meteoweby, či sa v tom blížiacom fronte nejaká štrbinka predsa len nenájde... Lebo v piatok pekne, v nedeľu zas, akurát sobota to mala schytávať od rána a my s ňou: „Prevažne veľká oblačnosť. Postupne na viacerých miestach prehánky, dážď, ojedinele aj búrky, na hrebeňoch Tatier sneženie. Teplota vo výške 1500 m okolo osem stupňov.“ Len ten víchor nemal byť ako vlani. Lenže: roz...   Celý článok
Sobota ráno 1. júla, Terchová, námestie pod plechovým Jánošíkom: Maťo Drozd hlási dve minúty do štartu a pod štartovou bránou nikto... Okrem neho a niekoľkých ďalších organizátorov. Dôvod? Pretekári sa neďaleko odtiaľ tlačia ako ovce v košiari pod igelitovými strieškami trhovníckych stánkov. Lebo počasie zas ukazuje, že aj tentokrát (ako zatiaľ každý rok) prispeje k extrémnosti najnáročnejšej slovenskej stovky. Aladin nesklamal a po tropických horúčavách minulých týždňov poslal na Slovensko pár frontov s lejakmi a búrkami. Ten posledný ...   Celý článok
 Ťažká skolióza = dve zátačky chrbtice nad 60 stupňov, kratšia noha, natočená panva, stlačené vnútorné orgány. Perspektíva=bolesti, lieky, oslabenie funkcie pľúc. O behaní v horách a ultramaratóne sa v žiadnej odbornej ani laickej diskusii nepíše. Tak snáď budem prvá. Rýchlo som rástla, chrbtica sa mi zosypala v detstve, keď som mala 5 rokov. A hneď boli z toho zákruty s veľkými stupňami. Nepamätám si, aký je život bez bolesti chrbta. 10 rokov v detstve som bola liečená korzetom. Chrbtica stuhla a vôbec sa neohýba. Viem skloniť hlavu a potom sa ohn...   Celý článok
Poslednú májovú sobotu sa zišli nosiči, aby si pomerali sily s metrákom na hrbe a v boji s časom. Na pravidelnej linke Hrebienok – Zamka tiež nechýbali ani slečny, ktorým tento rok ubrali z nákladu päť kíl. Aj napriek absencii niekoľko zdravotne indisponovaných hlavohrudí nebol na štartovej lajne zaznamenaný úbytok plnokrvníkov. Cez 20 stovkárov a takmer rovnaký počet báb štartovalo postupne v trojminútových intervaloch. Každému sa však hlavou hmýrili spomienky aj na nášho brata v zbroji. Tento rok Maťo Hurajt nešťastne opustil svoj nosičský život...   Celý článok
25 rokov, to už je poriadna tradícia, a ešte keď sa takého úctyhodného veku dožije najstarší „skyrun“ u nás, to už svedčí o jeho kvalite a obľúbenosti. A o zanietenosti organizátorov, lebo to „zdravé jadro“ to ťahá skoro od začiatku. Viac nájdete na stránke podujatia, kde je aj jeho stručná história. Teraz sa poďme venovať aktuálnemu ročníku, ktorému bola tradične vyhradená posledná júnová sobota. Po „rovníkovom“ lanskom ročníku sa tentokrát preteky virtuálne presunuli do suchých trópov, čo znamenalo modro takmer bez oblakov a pražia...   Celý článok
Množia sa nám na Slovensku tieto kopcovité terénne behy, po našom skyruns :-) Lebo terén dnes akosi bežcov priťahuje. A čím ťažší, tým lepší. Na stránke Slovenskej Skyrunningovej asociácie (www.skyrunning.sk) je na rok 2017 už 10 podujatí. Prejedli sme sa asfaltu a potrebujeme nové výzvy? Tak či tak, Poludnica run s parametrami 21km/1550m je pekelne výživná brutalitka na prvý júnový týždeň. Profil špicatý ako vlani, len sa mierne „posunul“:   Po vydarenom prvom ročníku s naplneným limitom a napriek všeobecnej spokojnosti aj tak vždy nasled...   Celý článok
Chlapcom hôrnym bežcom z Tureckej sa organizovanie zapáčilo, tak k tretiemu ročníku dvadsaťpäťky cez Krížnu pridali aj dvojnásobnú trať. 3100m prevýšenia na 52km, to je viac ako slušný parameter, profil ako píla. Preto bol tento beh hneď aj zaradený do skyrunningovej termínovky (www.skyrunning.sk). Len sranda bola, že napriek názvu sa „ultras“ na Krížnu nedostali :-) Ale za ľudovú dvacku si ju mohli z hĺbky dolín poobzerať: z bystrickej, potom turčianskej a nakoniec aj z liptovskej strany. Pre ľudí zvyknutých už pred akciou na „fullservis“ pr...   Celý článok
 SMOLNÍK 29.4.2017: Desaťdielna skyrunningová séria odštartovala v poslednú aprílovú sobotu v Smolníku. Počasie bežcom prialo: mierne pod mrakom a teplota okolo 10 stupňov. Keďže pred pretekmi pršalo, a týždeň predtým aj snežilo, podklad bol mäkký a to sa mnohým páčilo. Padli traťové rekordy a oproti vlaňajšku si takmer každý vylepšil čas. 27 kilometrovú trať s kumulovaným prevýšením +2000m najrýchlejšie zdolal Preter Fraňo z Brezna a to za 2 hod. 42 min. 35s. Skromný vysokohorský nosič Chaty Milana Rastislava Štefánika sa po dobehu vyjad...   Celý článok
  Čo s poslednou aprílovou sobotou? No predsa Vitalcity SKYRACE®! V sobotu 29.4.2017   Ak ešte stále zvažujete, čo s poslednou aprílovou sobotou, máme pre Vás tip. Volovské vrchy v okolí Smolníka (okres Gelnica) budú otvárať svoje chodníčky skyrunnerom zo Slovenka, Maďarska aj Poľska. VitalCity SKYRACE® 2017 už po druhý krát zavedie milovníkov strmých stúpaní a technických zbehov do panenskej prírody horského masívu Zlatého Stola či Hekerovej. 27 kilometrová trať s kumulovaným prevýšením +2000m bude poriadna výzva. Registrovaní už sú aj...   Celý článok
Desiaty ročník už skoro legendárnych pretekov, k tomu 40. výročie organizovaného skialpového pretekania na Slovensku, to sú základné čísla, ktoré teba poriadne osláviť. Oslavovalo sa 24.-26. marca - so štartom a cieľom tentokrát na liptovskej strane a s ubytovaním na strane oravskej. Zúčastnilo sa vyše 100 dvojíc, na ktoré čakalo viac ako 50km dĺžky a 6400m prevýšenia. Víťazi to dali za sedem hodín a dáke nepodstatné drobné, keby niečo. V piatok všetko začalo etapou - jednosmerkou z Bobroveckej Vápenice cez Sivý vrch k lanovke v Salatínskej doline. V...   Celý článok
KEDY? - sobota 25.2. 2017 KDE? - MALINÔ BRDO, spodná stanica lanovky ČAS? - 09:00 - 17:00   PROGRAM: 09:00 - 17:00 OTESTUJ SKIALP VÝSTROJ - vypožičaj si skialp lyže, lyžiarky, pásy na svoj zážitok a vyšlapni si na Malino Brdo jednoducho a ZADARMO. K dispozícií na testovanie budú aj horúce novinky pre dalšiu zimnú skialpinistickú sezónu 2017/18 od celosvetovo uznávaných špecializovaných značiek LA SPORTIVA, SCOTT, FISCHER , BLACK DIAMOND, HAGAN, ELAN, VÖLKL, BLACK CROWS a.i. Na vypožičanie setu ti stačí len 2x doklad totožnosti a potr...   Celý článok
03.06.2017 sa uskutoční v talianskom Južnom Tirolsku v údolí Vinschgau (Val Venosta) už tretí ročník Ortler Bike maratónu. Centrom podujatia bude starobylé mestečko Glurns známe svojimi každoročnými rytierskymi hrami.  Práve v tejto chvíli býva v meste Glurn okolo 900 ľudí, toto stredoveké mestečko s jeho historickým opevnením sa považuje za najmenšie v alpskom priestore. Už tretí krát sa v prvý júnový týždeň naruší idylický pokoj tohto starobylého zákutia: Glurns sa stane východiskovým bodom pre Ortler Bike Maratón. Tento pretek pritiahne so sebo...   Celý článok
TOP of The World - tak nazýva St. Moritz sám seba na reklamných plagátoch a v prospektoch. Už zajtra tu začnú majstrovstvá sveta v zjazdovom lyžovaní. Tento šport nie je Vetroparketa, ale keď sme už tu, pozrime sa aspoň, kde sa to budú naše dievky a chlapci šmýkať. St. Moritz je miesto, ktoré by sa z prírodného hľadiska dalo nazvať takým malým rajom na zemi alebo aj prírodným zázrakom. Do tohoto nádherného údolia s krásnymi jazerami, kopcami a zákutiami sa však už pred rokmi zamilovala smotánka tohto sveta, a tak popri tých zákutiach tu odvtedy aj čo-to...   Celý článok
 Posledná januárová sobota v roku 2017 sa na Štrbskom Plese niesla v znamení tretieho ročníka testovania špičkovej skialpinistickej výstroje popredných svetových značiek. Záujemcovia mali možnosť testovať výstroj značiek K2, La Sportiva, Dynafit, Black Crows, Movement a Scarpa.   Skvelé počasie prilákalo na Štrbské Pleso na svah veľké množstvo záujemcov, ktorých bolo nakoniec viac ako 120. Tí mali možnosť vyskúšať profesionálne skialpinistické vybavenie buď samostatne alebo v sprievode skúsených inštruktorov.   Vrcholom testovacieho dňa boli už...   Celý článok
Mesto Vrútky a Turčiansky amatérsky triatlon ponúkli všetkým behuchtivým možnosť už 36. raz sa dobre vybúriť pred koncoročnými oslavami. Aj detiskám, ktoré budú musieť ísť skôr spať :-) Najstarší silvestrovský beh na Slovensku a jeden z najdlhších (viac ako 10km sa nikde nebehá) si pekne drží tradíciu, aj počasie mu praje posledné roky. Aj teraz: pekný slnečný deň, ale len spoza okna vykúrenej izby – hlbokooo pod nulou bola ortuť teplomera, niekde pri -10 ̊C sa ráno triasla. K štartu sa trošku pohla smerom hore, ale len troška. No a čo, bolo l...   Celý článok
 Už budúcu sobotu 10. decembra sa v Karlovej Vsi (Bratislava) uskutoční už 15. ročník súťaže o najlepšiu športovú fotografiu roka. Celá akcia má bohatý program. Perličkou bude premiéra filmu od Paľa Barabáša Divoká Karnali. Viac info nižšie:  ...   Celý článok

Mecsek trail 2016

03.12.2016
Tak ako aj minulý rok, rozhodli sme sa tento november opäť navštíviť našich južných susedov a zabehať si na jednom z ich ,,horských” behov. V novembri je u nás zima, častokrát aj sneh a klíma v Maďarsku aj v tomto čase dovoľuje naplno si vychutnať beh v peknom prostredí, v ideálnych teplotách. Aspoň tak sme na to boli zvyknutí z predošlých ročníkov. Preteky sa konali v nedeľu v mestečku Pecsvarad blízko hraníc s Chorvátskom, takže sme sa presunuli už v sobotu a prespali v miestnom hrade :-)   Ráno pri pohľade z hradného okna sme utrpel...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 162) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.