Rock Machine

Preteky

Manželia Lamiovci nastavili nové traťové rekordy na HBS 2017 v Smolníku

16.11.2017
SMOLNÍK 11.11.2017: Tretí ročník HBS 2017 (Horský beh Smolník) priniesol skvelé výkony 216 zúčastnených bežcov a stanovil traťové rekordy. Zlepšili sa muži aj ženy na krátkej aj na dlhej trati. Spomínať sa bude na slnečné počasie, poletujúci sneh, teploty okolo piatich stupňov či na zamrznuté vrcholky Volovských vrchov. Bol to naozaj vydarený ročník, ktorý prekvapil hojnou účasťou aj výkonmi. Dlhá trať „Beh hrebeňom Volovských vrchov“ pod taktovkou Katky a Miša Lamiovcov Michal Lami (ALL4RUN KOŠICE), známy najmä vďaka horskej cyklistike, uk...   Celý článok
Po minuloročnom bežeckom zážitku z boveckého maratónu sme sa rozhodli vrátiť na miesto činu aj tento rok. Keďže sme prišli o pár dní skôr, rozhodli sme sa v rámci ,,aklimatizácieʺ čo to poobzerať. Predpoveď počasia nebola veľmi priaznivá a nakoniec sa aj do bodky vyplnila, a tak sme toho až tak veľa nestihli, ale aspoň niečo. Vrch Svinjak 1653 m Menovaný vrch je často nazývaný aj Slovinským Matterhornom, najskôr kvôli jeho tvaru, ktorým ho pripomína. Týči sa na dedinkou Bovec a je jej dominantou. Nájdete ho na každej druhej pohľadnici a magnetke a...   Celý článok
 Psotkov memoriál píše už 33 ročník. Jeho cieľom je spomienka na Juzeka Psotku a na štvoricu Božík, Becík, Jaško a Just, ktorí všetci zahynuli pri zostupe z Everestu. Po presune základne podujatia zo Sliezskeho domu do Tatranskej Lomnice sme museli dva roky čakať na počasie, kým sa konečne podarilo uskutočniť variantu cez sedlá. Ani tento rok to nevyzeralo ružovo, hore už je pomerne dosť snehu ale nakoniec sa organizátori rozhodli správne a s veľkým nasadením zorganizovali plný program. Počasie spolupracovalo a tak to bola paráda. Nielen pre pretekárov al...   Celý článok
Najsevernejšia slovenská stovka, už šiesty ročník, hanba mi, ešte som na nej nebol. Ale konečne to vyšlo, tak sa v piatok večer 6.10. premotávam zo stanice cez centrum Čadce k „zéeške“ na Rázusovej. S partiou podobne postihnutých, pozliezali sme sa na peróne. Telocvičňa zďaleka vysvietená, vo vnútri to naplno žije. Hádžeme sa na posledné voľné žinenky a už je tu psychoultrapes Ursa a rozdáva francuzáky na uvítanie. Orgovia ako zmoky znášajú krmivo na kontroly, kopa rastie každou minútou, to bude obžerstvo!     Prezentácia pod lezeckou sten...   Celý článok
Niekoľkoročný cieľ zažiť a vidieť cieľovú čiaru UTMB splnený. Prešlo niekoľko dní od toho zážitku a okolnosti a niektoré osoby chcú, aby som niečo napísal. Neviem, či sa vám to bude páčiť, nie som spisovateľ a nebudem to rozoberat na bunkovej úrovni, vynechám vulgarizmy, lebo nasledovný príbeh bude čítať aj moja mama . Myšlienky a pocity sa usadili, priedušky a kašel som vyliečil. Ja ani neviem, ako začať. Skúsim nejako stručne opísať pocity a zážitky, aby ste mali aspoň trochu predstavu, aké to bolo. Aj tak si myslím, že to treba za...   Celý článok
Dážď akosi už patrí k P100, že? A podobne ako orgovia doťahujú svoju robotu rok od roka k dokonalosti, aj dážď ako keby stále lepšie vedel, kedy má udrieť a na ako dlho... Teraz poriadne udrel nad ránom, po štarte ho to bavilo ešte asi dve hodiny a keď zistil, že neodradí, dal si pauzu. Ale vrátil sa zas večer, napríklad Žibrica aby sa fajne kĺzala. Najmä odkedy ide P100 z Handlovej, mám dojem že prší každý ročník viac. Ešte že sa v tom Asterione dá ukryť - prezentácia aj štartujúci. Len náčelník chudák behal s megafónom po lejaku a snaž...   Celý článok
Siedmy október je ešte relatívne ďaleko, ale ultraakciu, ktorá je organizovaná s radosťou a zanietením, tú treba spropagovať. Aj preto, aby možno o rok prilákala ďalších záujemcov, nielen „zdravé jadro“, ktoré o nej vie a chodí sem pravidelne. Lebo limit 150 ľudí je pre tento rok už naplnený. Každopádne motivácia to môže byť práve pre tých, ktorí poškuľujú po niečom dlhšom, ale netrúfajú si ešte na extrémne výzvy typu NTS alebo MF100. Predsa len, tu je na rovnakej vzdialenosti prevýšenie ľudskejšie (105km/+4480m) a kopčeky také dáke guľatej...   Celý článok
Behaniachtiví majú odteraz možnosť voľný deň na sviatok ústavy 1.9. stráviť svojou obľúbenou činnosťou aj v Ružomberku. Patrik Lupták (ADAM SPORT) si vymyslel a zorganizoval horský beh a spolu s ďalším domácim znalcom terénu Tomášom Gazdaricom navrhli krásnu, veeeľmi výživnú, pritom ale behateľnú 12-kilometrovú trať (prevýšenie 740m) zo sídliska Kľačno až na vrchol Sidorova a nazad. Pekne okruhom, aby si bežci nezavadzali. Doplnili ju kratšou trasou a takisto výživnými finančným aj vecnými cenami, dokopy v 13 kategóriách. Takže pred štar...   Celý článok
Vnenkyho a spol. má niekto hore rád! Lebo počasie, jedna z kľúčových vecí na ultra a v Tatrách zvlášť, vyšlo na štvrtom ročníku tatranského žúru zasa parádne, a dokonca „na chlp“. Krásne ráno, obloha ažúro. Cez deň predfrontový južný vetrík, osviežoval zboku. Pred obedom sa začalo od západu zaťahovať, žeby zas príliš teplo nebolo. Posledných poháňal od Skalnatého plesa jemný dáždik a dole Monkovou dolinou lejak, aby ušetrili na sprche a zmyli blato. Predtým ešte štvrtková búrka dobre namydlila zbeh do Monkovej doliny, aby sa všetci ...   Celý článok
Koncom júla už po šiesty krát vybehli pytliaci na lov tatranskej šelmy. V lokalite Slavkovského štítu s vrcholom vo výške 2452mnm sa jej nesmierne dobre darí. Viacnásobný záujem o miestenku na štarte len podčiarkla rýchlosť pri registrácii. S polročným predstihom bolo za pár minút hotovo. Množstevný limit v počte 200 ks udelený našim partnerom TANAP si nenechali ujsť aj zahraniční špičkoví športovci. Po minulom ročníku sme sa rozhodli sprísniť pravidlá. Počnúc aktuálnou edíciou sa časový limit každým rokom bude skracovať. Presná dvojhodin...   Celý článok
Orgovia slovenskí sú myslím najšťastnejší, keď vymyslia čo najväčšiu brutalitu. Asi preto bol Belo Spišák od 4. do 6. augusta samý úsmev – k ťažkej trati (130km/6000m) sa mu podarilo vybaviť aj (asi) najteplejšie dni tohto leta. Ale aj tak mu to nevyšlo dokonale, lebo z piatkových 34 – 39  ̊C sa v sobotu „ochladilo“ podľa predpovede na 30 – 35. Takže mi to nedá, zas musím začať mapkou s výstrahami, skopírovanou zo stránky SHMU:     A to sme ešte nevedeli, čo pek(el)né na trase pribudlo. Až po osobnom zoznámení s niektorými kopčekmi...   Celý článok

Ultra Fatra 2017

30.07.2017
Sme o rok starší, niektorí aj sprostejší. Lebo dobrovoľne sa prihlásiť na takúto brutalitu? No fakt, môžem potvrdiť, lebo vlani som sa tu len autom vozil, no teraz, aj keď nesúťažne, som si to chcel voľne prejsť. Že pofotím, na V100 zľahka potrénujem. Máš vidieť... Lebo parametre 55km/+3800m povedia síce niečo, lenže treba k nim prirátať aj charakter terénu. Najmä ten robí z UF extrém. Dlhé, prudké a najmä prudko technické zbehy a výšľapy, olízané korene a kamene, blato pod nohami, popadané staré stromy cez chodník... Ak by toto bolo na celej ...   Celý článok
Ako posledné roky, začať musím zas obligátne, výčinmi atmosféry. Po tom, ako počasie v r.2015 pohrozilo a v r.2016 Stíhačku zrušilo, teraz asi všetci hypnotizovali meteoweby, či sa v tom blížiacom fronte nejaká štrbinka predsa len nenájde... Lebo v piatok pekne, v nedeľu zas, akurát sobota to mala schytávať od rána a my s ňou: „Prevažne veľká oblačnosť. Postupne na viacerých miestach prehánky, dážď, ojedinele aj búrky, na hrebeňoch Tatier sneženie. Teplota vo výške 1500 m okolo osem stupňov.“ Len ten víchor nemal byť ako vlani. Lenže: roz...   Celý článok
Sobota ráno 1. júla, Terchová, námestie pod plechovým Jánošíkom: Maťo Drozd hlási dve minúty do štartu a pod štartovou bránou nikto... Okrem neho a niekoľkých ďalších organizátorov. Dôvod? Pretekári sa neďaleko odtiaľ tlačia ako ovce v košiari pod igelitovými strieškami trhovníckych stánkov. Lebo počasie zas ukazuje, že aj tentokrát (ako zatiaľ každý rok) prispeje k extrémnosti najnáročnejšej slovenskej stovky. Aladin nesklamal a po tropických horúčavách minulých týždňov poslal na Slovensko pár frontov s lejakmi a búrkami. Ten posledný ...   Celý článok
 Ťažká skolióza = dve zátačky chrbtice nad 60 stupňov, kratšia noha, natočená panva, stlačené vnútorné orgány. Perspektíva=bolesti, lieky, oslabenie funkcie pľúc. O behaní v horách a ultramaratóne sa v žiadnej odbornej ani laickej diskusii nepíše. Tak snáď budem prvá. Rýchlo som rástla, chrbtica sa mi zosypala v detstve, keď som mala 5 rokov. A hneď boli z toho zákruty s veľkými stupňami. Nepamätám si, aký je život bez bolesti chrbta. 10 rokov v detstve som bola liečená korzetom. Chrbtica stuhla a vôbec sa neohýba. Viem skloniť hlavu a potom sa ohn...   Celý článok
Poslednú májovú sobotu sa zišli nosiči, aby si pomerali sily s metrákom na hrbe a v boji s časom. Na pravidelnej linke Hrebienok – Zamka tiež nechýbali ani slečny, ktorým tento rok ubrali z nákladu päť kíl. Aj napriek absencii niekoľko zdravotne indisponovaných hlavohrudí nebol na štartovej lajne zaznamenaný úbytok plnokrvníkov. Cez 20 stovkárov a takmer rovnaký počet báb štartovalo postupne v trojminútových intervaloch. Každému sa však hlavou hmýrili spomienky aj na nášho brata v zbroji. Tento rok Maťo Hurajt nešťastne opustil svoj nosičský život...   Celý článok
25 rokov, to už je poriadna tradícia, a ešte keď sa takého úctyhodného veku dožije najstarší „skyrun“ u nás, to už svedčí o jeho kvalite a obľúbenosti. A o zanietenosti organizátorov, lebo to „zdravé jadro“ to ťahá skoro od začiatku. Viac nájdete na stránke podujatia, kde je aj jeho stručná história. Teraz sa poďme venovať aktuálnemu ročníku, ktorému bola tradične vyhradená posledná júnová sobota. Po „rovníkovom“ lanskom ročníku sa tentokrát preteky virtuálne presunuli do suchých trópov, čo znamenalo modro takmer bez oblakov a pražia...   Celý článok
Množia sa nám na Slovensku tieto kopcovité terénne behy, po našom skyruns :-) Lebo terén dnes akosi bežcov priťahuje. A čím ťažší, tým lepší. Na stránke Slovenskej Skyrunningovej asociácie (www.skyrunning.sk) je na rok 2017 už 10 podujatí. Prejedli sme sa asfaltu a potrebujeme nové výzvy? Tak či tak, Poludnica run s parametrami 21km/1550m je pekelne výživná brutalitka na prvý júnový týždeň. Profil špicatý ako vlani, len sa mierne „posunul“:   Po vydarenom prvom ročníku s naplneným limitom a napriek všeobecnej spokojnosti aj tak vždy nasled...   Celý článok
Chlapcom hôrnym bežcom z Tureckej sa organizovanie zapáčilo, tak k tretiemu ročníku dvadsaťpäťky cez Krížnu pridali aj dvojnásobnú trať. 3100m prevýšenia na 52km, to je viac ako slušný parameter, profil ako píla. Preto bol tento beh hneď aj zaradený do skyrunningovej termínovky (www.skyrunning.sk). Len sranda bola, že napriek názvu sa „ultras“ na Krížnu nedostali :-) Ale za ľudovú dvacku si ju mohli z hĺbky dolín poobzerať: z bystrickej, potom turčianskej a nakoniec aj z liptovskej strany. Pre ľudí zvyknutých už pred akciou na „fullservis“ pr...   Celý článok
 SMOLNÍK 29.4.2017: Desaťdielna skyrunningová séria odštartovala v poslednú aprílovú sobotu v Smolníku. Počasie bežcom prialo: mierne pod mrakom a teplota okolo 10 stupňov. Keďže pred pretekmi pršalo, a týždeň predtým aj snežilo, podklad bol mäkký a to sa mnohým páčilo. Padli traťové rekordy a oproti vlaňajšku si takmer každý vylepšil čas. 27 kilometrovú trať s kumulovaným prevýšením +2000m najrýchlejšie zdolal Preter Fraňo z Brezna a to za 2 hod. 42 min. 35s. Skromný vysokohorský nosič Chaty Milana Rastislava Štefánika sa po dobehu vyjad...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 171) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.